24 Eylül 2011 Cumartesi

aslan batman



bana her yalanı söyleyebilirsin seni içtenlikle dinleyeceğimdir, sana inanacağım, söylediklerini anlamak ve kabul etmek için gereken tüm telkinleri kendime yapıcam, ama nolur, lütfen bana gözlerimin için bakıp, tüm samimiyetinle: “ben farklıyım” deme. onu söyleme ki zaman kaybı olmadığını düşüneyim, kandırayım kendimi. şu geçen batman mi?, gothama selamlar olsun, afilli arabaymış, jokere hürmetler. eskiden, ben küçükken 8 yaşımdayken; vhs kasetler vardı. dayım ingiltereden habire film gönderirdi: “Batman Returns” ve “Batman & Robin” vardı hiç unutmam. ingilizce, türkçe altyazısı bile yok, hilafsızları hergün okuldan dönünce takar tekrar tekrar izlerdim iştahla. Anlamasamda öyle kitlenir kalırdım. batman oyuncaklarıyla doluydu odam, her çeşidinden; götünden zıbın atanı, ambleminden ışık çıkanı, robinle yiyişeni bile vardı, panini stickerları vardı biriktirirdim. koyu bir batman hayranıyımdır hala. küçükken kendime söz vermiştim: “o kaslı vücudun aynısını yapacaktım, kötülerin götünden kan alacaktım; çünkü batman hiç erken boşalmazdı, geğirmezdi, sıçmazdı, ağzı kokmazdı, ah batman civanım batman. batman, superman, neo, skywalker hep farklıydılar dimi? abi çocukluğunda kendini farklı/seçilmiş diye hayal eden adamlara, kendine darth vader, gazman, batman olacak diye söz vermiş adamlara: “aa üzgünüm, maalesef sen farklı değilsin, hatta sığırsın sadece sürüden birisin.” diyemezsin adamın hayallerini içten içe yıkamazsın, bilinçaltını bombalayamazsın. herkes catwomen, barbie ak. alışın, millet alışın! mezar taşına kriptonlu hüseyin yazmayacaklar alışın. aynıyız hepimiz, aynı kerizleriz yıllarca aynı numaraları yiyen, ölene kadar da yiyecek olan ardışık rakamlarız sadece.. ama bir gün bundan para kazanıcam: gerçekten farklı olduğunuza dair inancınızı satıcam, çocuklara salyasını ürettiğim kahramanın oyuncağının üzerine akıttırıcam. şimdi uyu evlat, yarın kurtarman gereken bir gezegen var.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sende yorum yap escobar